مشخصات موجود در کاتالوگ بلبرینگ های ته گرد
کاتالوگ بلبرینگ های ته گرد به خریداران این امکان را می دهد تا با دانستن ویژگی های ساختاری هر یاتاقان را خریداری کنند. به طور کلی شرکت های تولید کننده بلبرینگ، عمدتاً تمامی محصولات خود را بر اساس استانداردهای مشخص و از پیش تعیین شده تولید می کنند. هر یک از محصولات تولید شده توسط این شرکت ها دارای ابعاد، اندازه ها و مشخصات متفاوتی هستند. در این کاتالوگ ها اطلاعات مختلفی در مورد بلبرینگ وجود دارد و از آنجایی که کاتالوگ خانی یک تخصص است پاسارگادبیرینگ آنها را ترجمه کرده است که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

اطلاعات موجود در کاتالوگ بلبرینگ های کروی

قطر داخلی و قطر خارجی بلبرینگ
از جمله اطلاعات مهمی که تمامی شرکت های تولید کننده بلبرینگ در کاتالوگ های خود قرار داده اند می توان به قطر داخلی و خارجی بلبرینگ ها اشاره کرد. به طور کلی وجود شفت هایی با قطرهای مختلف باعث شده تا اندازه های مختلفی از یاتاقان ها طراحی و تولید شود. برای رفع نیازهای صنعت. در صورتی که اندازه بلبرینگ مورد نظر در کاتالوگ موجود نباشد، بلبرینگ مورد نیاز باید توسط شرکت ها سفارشی شود.

ظرفیت استاتیک و پویا
از دیگر اطلاعاتی که در تعیین طول عمر بلبرینگ های ته گرد موثر است، می توان به سمت استاتیک و دینامیکی بلبرینگ اشاره کرد. به طور کلی، از آنجایی که یاتاقان ها دائماً در معرض بارهای نوسانی، چرخشی با سرعت کم و ضربه زیاد هستند، ظرفیت استاتیکی و دینامیکی یاتاقان ها باید محاسبه شود. این عوامل تاثیر مستقیمی بر طول عمر بلبرینگ های ته گرد دارند.

عرض بلبرینگ

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که در کاتالوگ بلبرینگ های ته گرد به آن اشاره شده است، عرض بلبرینگ است. این پارامتر در نحوه قرارگیری و طراحی گیربکس یا دستگاه مورد نظر تاثیر بسزایی دارد.

نحوه نام گذاری در کاتالوگ بلبرینگ کروی
به طور کلی هر بلبرینگ با هر مشخصاتی در کاتالوگ ها با شناسه ها و نام های خاصی نام گذاری می شود. به طور کلی، شرکت هایی که بلبرینگ های ته گرد را نام گذاری می کنند، معمولاً نام ها را بر اساس حروف و اعداد انتخاب می کنند. به طور کلی از کنار حرف یا عدد موجود نشان دهنده نوع یاتاقان یا پایه آن است. طبق استانداردهای ISO اولین رقم بعد از حروف ذکر شده نشان دهنده عرض یا ارتفاع بلبرینگ مورد نظر می باشد.

به طور کلی مهمترین قسمت نام بلبرینگ ها دو رقم آخر آنهاست. این اعداد عمدتاً قطر حلقه داخلی بلبرینگ را تعیین می کنند. به طور کلی برای تعیین قطر داخلی باید آخرین ارقام نام بلبرینگ ها را در 5 ضرب کرد مثلا اگر آخرین عدد نام بلبرینگ ها 06 باشد قطر لبه داخلی 30 میلی متر خواهد بود.