نیدل بیرینگ (بلبرینگ سوزنی) یکی از فوق العاده ترین قطعات در بلبرینگ های صنعتی می باشد. می توان گفت از نظر شکل ظاهری و روش تولید انواع مختلفی دارد و البته مزایای زیادی هم دارد که آنقدر مورد استقبال قرار می گیرد. همچنین اطلاعات قابل قبولی در مورد کاربرد و موارد استفاده این قسمت ارائه خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

نیدل بیرینگ (بلبرینگ سوزنی) چیست؟
بلبرینگ سوزنی یکی از کاربردی ترین قطعاتی است که برای کار ماشین آلات در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه معمولاً با محورهای چرخشی اش شناخته می شود. این شفت ها عمدتاً در فرمان ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر این قطعه متریال قابل قبولی نداشته باشد قطعا مشکلات ریز و درشت زیادی را به همراه خواهد داشت و از همه مهمتر در عملکرد صحیح آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ویرا پرداز آروین پاسارگاد عرضه کننده و وارد کننده انواع بلبرینگ های صنعتی اعم از بلبرینگ کنتاکت زاویه ای، بلبرینگ ته گرد، یاتاقان های خود تنظیم، یاتاقان های شیار عمیق و … می باشد.

توجه داشته باشید که اصطکاک می تواند هم مفید و هم مضر باشد. معمولا برای از بین بردن اصطکاک از قدیم از قطعات مختلفی استفاده می شود که Needle Bearing یکی از این قطعات است و به رولبرینگ سوزنی نیز معروف است. غلتک ها عمدتاً از گوی های دایره ای شکل و غلتک های سوزنی از گوی های استوانه ای ساخته می شوند. برای چرخش ماشین ها قطعا می توان از قطعه مذکور بسیار خوب استفاده کرد.

ویرا پرداز آروین پاسارگاد اولین و تنها مرکز تشخیص بلبرینگ اورجینال با پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های عیب یابی و مهندسین مجرب و ضمانت صددرصد خسارت در ایران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

 

انواع بلبرینگ سوزنی
اگر بخواهیم در مورد انواع بلبرینگ سوزنی با شما صحبت کنیم بهتر است بدانید که با بلبرینگ سوزنی ته گرد و سوزن بلبرینگ شعاعی مواجه خواهید شد. توجه داشته باشید که از نظر ظاهری با این 2 نوع مواجه خواهید شد در حالی که از نظر تولید انواع مختلفی دارند.

شما عزیزان می توانید برای خرید بلبرینگ ته گرد، شیار عمیق، خود تنظیم شونده و … به سایت ویرا پرداز آروین پاسارگاد مراجعه نمایید.

از نظر روش تولید 2 نوع تک ردیفه و دو ردیفه قابل معرفی است. انواع شعاعی و ته گرد هر دو تک ردیف هستند. به همین دلیل از آنها با حساسیت بالایی استفاده می شود. نوع دو ردیفه بیشتر به دلیل عملکرد پیچیده اش شناخته شده است و بهتر است بدانید که این نوع از شعاع بزرگتری نیز بهره می برد و نمی توان از 3 لبه بودن حلقه بیرونی چشم پوشی کرد. معمولاً 3 لبه حلقه بیرونی از پلاستیک ساخته شده و نقش مهمی در حرکت دارند. در ادامه هر کدام را به صورت مختصر اما مفید بررسی می کنیم.

· بلبرینگ سوزنی ته گرد
معمولا برای اندازه گیری های بیشتر از این نوع بلبرینگ سوزنی استفاده می کنند. این نوع خیلی ضخیم نیست، اما می تواند نیروی زیادی را تحمل کند. به قول معروف نباید به ظاهر ضعیف این قطعه توجه کرد. زیرا می تواند بار زیادی را به راحتی تحمل کند.

این نوع بلبرینگ سوزنی می تواند کمترین فضا را اشغال کند و مقاومت و دوام زیادی در برابر بارهای ضربه ای داشته باشد. غلتک، واشر محفظه، مجموعه قفسه ای و شفت واشر همگی از اجزای این قطعه هستند. آنها عمدتاً از واشرهای شیاردار و فولاد کروم برای ساخت این مدل استفاده می کنند.

· یاتاقان سوزنی شعاعی
یاتاقان سوزنی شعاعی فضای بیشتری را اشغال می کند و مانند کف گرد از فولاد کروم ساخته شده است و معمولاً برای حرکات محوری مفیدتر است. این نوع می تواند تنش های احتمالی را تشخیص داده و از آسیب بیشتر به قطعه جلوگیری کند.

از جعبه های سوزن بلبرینگ استفاده کنید
انواع مختلفی از بلبرینگ های سوزنی به دلیل اینکه فضای زیادی را اشغال نمی کنند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که بلبرینگ های سوزنی به دلیل استفاده از گوی های باریک و کشویی بسیار کاربردی هستند. همانطور که این قسمت را معرفی کرده ایم در فرمان برای کنترل ماشین آلات راهسازی و معدن استفاده می شود.

در این میان استفاده از این قطعه و انواع آن در صنعت را به هیچ وجه نباید نادیده گرفت; به همین دلیل باید روی خرید این قطعه با حساسیت بیشتری توجه شود. بلبرینگ سوزنی یکی از قطعاتی است که می تواند باعث افزایش و تضمین کارایی و بهره وری ماشین آلات در صنعت شود.

از جمله کاربردهای این قطعه در چرخ ماشین های سنگین، ماشین های تراش، ماشین های CNN، گیربکس ماشین های حمل و نقل کشاورزی و گیربکس ماشین های حمل بتن می توان نام برد. حقیقت امر این است که بلبرینگ سوزنی از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است و با انواع مختلف خود به خوبی می تواند ضربات و وزن بالا را تحمل کند. اگر به کیفیت فکر کنید قطعا با کاهش هزینه استفاده از ماشین آلات صنعتی مواجه خواهید شد و می توان انتظار عمر طولانی داشت.

 

 

مزایای نیدل بیرینگ
در مورد مزایای بلبرینگ سوزنی می توان گفت که جزئی از قطعات ظریف محسوب می شود. ضخامت این قطعه بسیار کم بوده و در مقایسه با سایر قطعات، این کاهش قطر به دلیل وزن کم مزیت بزرگی است. ظرافت این گونه قطعات در کنار مقاومت بالای آنها را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت.

معمولاً مهندسان Needle Bearing را برای ماشین‌هایی که حجم زیادی ندارند توصیه می‌کنند تا از رولبرینگ استفاده کنند. توجه داشته باشید که حتی در صورت عدم استفاده از حلقه، بلبرینگ سوزنی نمی تواند کارایی خود را از دست بدهد و این یکی از مزیت های اصلی و قابل توجه است.

هر زمان که به دنبال یک غلتک سبک وزن هستید، رولبرینگ های سوزنی می توانند انتخاب منحصر به فردی باشند. استفاده از این قطعه به صنعت هوافضا رسیده است; زیرا قطعه ای با وزن کم و وزن بسیار سبک است. داستان به اینجا ختم نمی شود. زیرا بهترین گزینه برای تحمل اصطکاک بسیار زیاد است.

از نظر قیمت می توان گفت که این قطعه قیمت بسیار کمتری نسبت به سایر قطعات دارد و به همین دلیل می توان خرید آن را مقرون به صرفه دانست و بهتر است به یاد داشته باشید که در صورت نگهداری صحیح از این قطعه، قطعا عمر مفید بالایی خواهد داشت. از آنجایی که اصطکاک بالایی را تحمل می کند، باید به درستی از آن نگهداری شود و به یاد داشته باشید که با استفاده از گریس، این قطعه می تواند بسیار روان تر به کار خود ادامه دهد.

راهنمای استفاده از نیدل بیرینگ
به هر حال با توجه به مزیت های ذکر شده حتما باید با نحوه استفاده از این قطعه آشنا باشید. سر خوردن و سر خوردن بلبرینگ سوزنی امری بسیار طبیعی است. اگر این قطعه تحت بار باشد قطعا با لغزش شما را گمراه نخواهد کرد.

در داخل این قطعه از متریالی استفاده شده است که می تواند در فضای کوچک به خوبی عمل کند. در این میان هیچ گاه تعامل قفس سوزن بلبرینگ و غلتک را فراموش نکنید زیرا با افزایش سرعت جهت این قطعه شعاعی می شود تا عملکرد صحیح آن دیده شود.

شما باید از انواع این قطعه که دقیقا ذکر شد در شرایط خودتون استفاده کنید مثلا نوع ته گرد حتما روی قفسه های واشر خوب جواب میده. این قطعه به تحمل بارهای محوری معروف است که البته وزن کمی ندارند و این خود موضوع بسیار مهمی محسوب می شود.

حرف پایانی

در مورد انواع، کاربردها و مزایای نیدل بیرینگ که یکی از اصلی ترین قطعات در صنعت است با شما صحبت کرده ایم. در ضمن در این سایت ویرا پرداز آروین بلبرینگ پاسارگاد می توانید انواع قطعات باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری نمایید. مشاوران ما برای کسب اطلاعات بیشتر آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.