با پیشرفت تکنولوژی در صنایع تولیدی، نقش یاتاقان های صنعتی در ماشین آلات صنعتی بسیار بیشتر از گذشته شده است. رقابت شدید بین تولیدکنندگان در صنایع مختلف، نیاز به مصرف انرژی در تولید، افزایش استفاده از منابع و مواد اولیه و … همگی منجر به استفاده از تجهیزات و ابزارهای جدید و مدرن در صنعت تولید می شود. بلبرینگ ها در صنایع کشاورزی نیز کاربردهای زیادی دارند. در ادامه به کاربردی ترین بلبرینگ ها در صنعت کشاورزی اشاره می شود.

انواع بلبرینگ صنایع کشاورزی

قبل از آشنایی با کاربردی ترین بلبرینگ ها در صنعت کشاورزی لازم است چند نکته را مد نظر قرار دهیم. انواع یاتاقان ها بر اساس کاربرد، مواد اولیه، روش های طراحی و … در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که در صنعت کشاورزی بسته به کاربرد و کاربرد بلبرینگ از طرح ها و نمونه های مختلفی از یاتاقان ها استفاده می شود. یاتاقان های کشاورزی معمولاً به عنوان یاتاقان های صنعتی در کنار سایر لوازم جانبی یاتاقان های صنعتی استفاده می شوند. یاتاقان ها بر اساس قوانین و استانداردهای مربوط به تولید بلبرینگ با کیفیت ساخته می شوند.

نمونه هایی از کاربردی ترین بلبرینگ ها در صنعت کشاورزی

قطر داخلی برخی از بلبرینگ های کشاورزی متغیر است. بسته به کاربرد بلبرینگ های کشاورزی، قطر داخلی برخی از آنها ممکن است یکسان نباشد. این نوع بلبرینگ ها را می توان از کاربردی ترین یاتاقان ها در صنعت کشاورزی دانست. این نوع بلبرینگ ها در صنعت کشاورزی باید همراه با بوشن هایی که معمولا با حرف H مشخص می شوند استفاده شود بوش ها یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم جانبی یاتاقان های مورد استفاده در صنایع کشاورزی هستند.

مفیدترین بلبرینگ ها در صنعت کشاورزی کدامند؟
چرخه تولید محصولات کشاورزی به سرعت در حال افزایش است. این امر باعث افزایش رقابت بین تامین کنندگان محصولات کشاورزی می شود. به همین دلیل به دنبال تجهیزات جدیدتر و مفیدتر هستند. یاتاقان های کشاورزی مدرن برای بررسی و فعال کردن عناصر مختلف در ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود.
انواع بلبرینگ های کشاورزی بر اساس کدهای تفسیر شده شناسایی می شوند. مفیدترین بلبرینگ های کشاورزی به همراه کدهای آموزشی در جدول زیر ارائه شده است.

 

کد های فنی    بلبرینگ کشاورزی

  • 551Z15          بلبرینگ کلاچ تراکتور رومانی
  • 551Z11          بلبرینگ کلاچ تراکتور فیات
  • CT 1310-2RS  بلبرینگ کلاچ تراکتور فرگوسن
  • 62303-2RS     بلبرینگ دینام تراکتور فیات
  • 32308            بلبرینگ چرخ جلو تراکتور رومانی کوچک
  • 32309            بلبرینگ چرخ جلو تراکتور رومانی بزرگ
  • GNE 50          بلبرینگ خرمنکوب
  • 25590/20       بلبرینگ چرخ جلو تراکتور فرگوسن بزرگ
  • 67048/10       بلبرینگ چرخ جلو کوچک تراکتور
  • 6203             بلبرینگ انتهای میل لنگ
  • 3958/394      بلبرینگ چرخ عقب
  • W208PP8      بلبرینگ دیسک
  • 6204             بلبرینگ واتر پمپ

 

در بین صنایع مختلف تولیدی، صنعت کشاورزی نیاز به بلبرینگ های خاصی دارد. بر اساس محیط کار و سختی کار کشاورزی، یاتاقان های مورد استفاده در این صنعت معمولاً تحت بارهای زیاد و سرعت کم قرار می گیرند.

انواع بلبرینگ کشاورزی
به طور قطع می توان گفت که یاتاقان های کشاورزی یکی از پرکاربردترین انواع بلبرینگ هستند. به همین دلیل کاربردی ترین یاتاقان ها در صنعت کشاورزی در لیست محصولات اکثر شرکت های بلبرینگ قرار می گیرند. استفاده از مواد اولیه مرغوب و رعایت استانداردهای مربوط به تولید بلبرینگ های صنعتی در تولید بلبرینگ و یاتاقان های مورد استفاده در صنعت کشاورزی بسیار ضروری و حائز اهمیت است. زیرا این قطعات در محیط های کاری سخت و سخت استفاده می شوند و فشار زیادی را تحمل می کنند. بنابراین، آنها باید بسیار مقاوم باشند.

کاربردی ترین یاتاقان ها در صنعت کشاورزی مقاومت بالاتری در برابر فشار، گرما، تغییرات آب و هوا، گرد و غبار و … دارند که امروزه از یاتاقان های کشاورزی در این صنعت استفاده زیادی می شود. عمر مفید این قطعات بسته به کیفیت ساخت آن متفاوت است. برای انتخاب یک بلبرینگ مناسب و کاربردی باید با کدهای فنی هر کدام آشنا شوید. استفاده از بلبرینگ سرعت تولید محصولات کشاورزی را افزایش می دهد و در زمان کمتری کار بیشتری انجام می شود.
عوامل مخرب در محیط کار بلبرینگ ها باعث افت راندمان کار و کاهش راندمان منابع و انرژی می شود. این عوامل مخرب باعث فرسودگی یاتاقان ها و کاهش عمر مفید این قطعات می شود. بنابراین بهتر است از نمونه های با کیفیت استفاده شود. در این مقاله کاربردی ترین بلبرینگ های صنعت کشاورزی به همراه کدهای فنی معرفی می شوند. می توانید از آنها برای انتخاب محصولات مناسب برای کار خود استفاده کنید.