زنجیر صنعتی یکی از اجزای مهم ماشین آلات صنعتی است که برای انتقال نیرو، انرژی و حرکت بین قطعات و دستگاه های مختلف استفاده می شود. زنجیر در صنایع تجاری و کشاورزی، صنعت ساختمان، صنایع دریایی، حمل و نقل، ورزش و سایر زمینه های مختلف کاربرد دارد. زنجیر را می توان از مواد مختلفی مانند استیل، آهن، برنج، نقره، طلا و حتی پلاستیک ساخته و در اندازه ها و ضخامت های مختلف موجود است. تنوع زنجیر در ساخت و ساز و ابزارهایی مانند انکر، موتور بخاری، تسمه نقاله و انواع ابزار صنعتی باعث شده تا این دستگاه بسیار متداول و در صنعت مورد استفاده قرار گیرد. این زنجیرها معمولاً برای تحمل فشار و سایش بالا و همچنین انتقال بارهای سنگین طراحی می شوند.

بررسی زنجیره هیدروسرویس
زنجیره هیدروسرویس یک سیستم انتقال قدرت مکانیکی است که برای انتقال نیرو از یک محرک به یک دستگاه استفاده می شود. این سیستم معمولاً از یک زنجیر مخروطی تشکیل شده است که در یک چرخه با یک چرخ دنده متصل می شود. این سیستم برای انتقال نیرو در ماشین آلات صنعتی و تجهیزات جانبی استفاده می شود. به دلیل عدم وجود اجزای کششی، زنجیره هیدروسرویس نسبت به سایر سیستم های انتقال نیرو آسیب کمتری می بیند و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد. برای خرید انواع زنجیر صنعتی می توانید به سایت ویراپرداز آروین بلبرینگ پاسارگاد مراجعه کنید.

 

 

کاربرد زنجیره های هیدروسرویس
این زنجیرها برای استفاده در شرایط مرتبط با آب و هوای مرطوب و محیط های با دمای بالا طراحی شده اند. استفاده از زنجیره های هایدرسرویس صنعتی در بسیاری از صنایع مختلف مانند نفت و گاز، دریایی، خودروسازی، الکترونیک، پزشکی و غیره رایج است. این نوع زنجیر از فولاد ساخته شده و با نایلون، پلی استر یا پی وی سی روکش شده اند تا در برابر آب، رطوبت، شوری و تغییرات دما مقاومت بیشتری داشته باشند. زنجیرهای صنعتی ضد آب به دلیل خاصیت ضد زنگ، مقاومت در برابر سایش و عمر طولانی، کاربرد وسیعی دارند. به طور کلی زنجیر صنعتی ضد آب در هر شرایط آب و هوایی به جز مواد شیمیایی قوی قابل استفاده است.

کاربرد زنجیره های هیدروسرویس در صنایع دریایی
زنجیره های هیدروسرویس به دلیل ویژگی هایی مانند استحکام، عمر طولانی و توانایی کار در شرایط سخت دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. زنجیر هیدروسرویس در صنایع دریایی به عنوان قطعاتی برای قرار دادن بارهای سنگین، شیار زنی، آج زنی و … استفاده می شود، همچنین در کشتی ها از زنجیر سرویس هیدرولیک برای بالا و پایین بردن اجسام سنگین مانند بالش های بزرگ، جرثقیل ها و وسایل بارگیری استفاده می شود. از سوی دیگر از زنجیره های هیدروسرویس به عنوان چوب های حفاظتی برای جلوگیری از حرکت ناگهانی کشتی استفاده می شود. به طور کلی زنجیره های هیدروسرویس در صنایع دریایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

کاربرد زنجیره های هیدروسرویس در صنایع شستشو
زنجیره های هیدروسرویس به طور گسترده در صنایع شستشو از جمله خشکشویی استفاده می شود. این زنجیر به عنوان نیروی محرکه در وسایلی مانند ماشین لباسشویی و خشک کن استفاده می شود. زنجیرهای هیدروسرویس با تحرک بالا و عدم سایش و خوردگی در دراز مدت باعث استفاده از آنها در صنعت شستشو شده است. این زنجیرها از موادی مانند فولاد و پلاستیک ساخته شده اند که از ویژگی های آن مقاومت بالا و مقاومت در برابر زنگ زدگی می باشد. با استفاده از زنجیر هیدروسرویس کارایی ماشین های لباسشویی افزایش یافته و عمر آنها افزایش می یابد.

ویژگی اصلی زنجیره هیدروسرویس
مقاومت عالی در برابر سایش و خوردگی
عمر بسیار طولانی
راندمان کاری بالا
سنجاق دقیق صفحات و غلتک ها به یکدیگر
در زمان معین و به موقع نیاز به روغن کاری دارد
ساخته شده از فولاد سخت و بادوام با پوشش ضد خوردگی و سختی بالا
طراحی داخلی سه بعدی با ارگونومی خوب
خاصیت ضد لغزش و استحکام در برابر فشار شدید

 

 

مزایای استفاده از زنجیره های صنعتی هیدروسرویس
انتقال همزمان نیرو در چند محور
انتقال نیرو در فواصل طولانی
مقاومت بالا در برابر گرما، رطوبت و فشار
تحمل وزن سنگین
کاهش هزینه ها با بهبود فرآیندها و افزایش کارایی
کیفیت ساخت بالا
تسهیل روابط تجاری با افزایش راندمان کاری و افزایش تولید
معایب استفاده از زنجیره های صنعتی هیدروسرویس
خطر شکست زنجیر که در صورت شکست در یک دانه از زنجیره، دانه های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
وابستگی زنجیر به قسمت های دیگر
وزن سنگین
گران
نگهداری سخت
سروصدا های بلند
آسیب شدید به قطعات در صورت پارگی
چه عواملی بر قیمت خرید زنجیره های صنعتی تاثیر می گذارد؟
قیمت خرید زنجیر صنعتی به عوامل مختلفی از جمله نوع زنجیر، اندازه، طول، سطح پوشش و کیفیت استفاده از آن بستگی دارد. قطعات و مواد با کیفیت بالاتر معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین قیمت ها به دلیل تغییر قیمت فلزات و کالاهای مصرفی در بازار افزایش می یابد. متغیرهای دیگری مانند سازنده، میزان توسعه فناوری تولید زنجیره ای و ارزش افزوده آن نیز می تواند بر قیمت اثرگذار باشد. به طور کلی برای تعیین قیمت زنجیره های صنعتی باید با توجه به این عوامل قیمت های مختلف را از تامین کنندگان مختلف مقایسه و بررسی کنید.

نتیجه

ویراپرداز آروین بلبرینگ پاسارگاد با بیش از چهار دهه تجربه و کادری مجرب و متخصص آماده عرضه محصولات در زمینه های فوق می باشد. در ویراپرداز آروین بلبرینگ پاسارگاد کیفیت تمامی محصولات اصلی و تضمینی می باشد. مشاوره رایگان و مستمر برای بهترین بازگشت (حتی اگر از ما خرید نکنید). ما در ویراپرداز آروین بلبرینگ پاسارگاد تمامی اقلام را با قیمت مناسب و دست اول و بدون واسطه حداقل 10 درصد زیر قیمت بازار در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.