قبل از خرید بلبرینگ خود تنظیم شونده به چه نکاتی باید توجه کرد؟
خرید بلبرینگ های خودتنظیمی امروزه با توجه به امکانات و قابلیت های این دستگاه با افزایش چشمگیری مواجه است. به طور کلی استفاده از این بلبرینگ ها در تجهیزات صنعتی به ویژه گیربکس ها باعث افزایش طول عمر این تجهیزات می شود. عمدتاً این نوع بلبرینگ ها به گونه ای طراحی شده اند که با ناهماهنگی ایجاد شده در سیستم سازگار شوند. عمدتاً به این دلیل که گوی‌های موجود در یاتاقان‌ها در یک نقطه با رینگ‌های داخلی و خارجی در تماس هستند، تحت بارهای با شدت بالا به سرعت آسیب می‌بینند. به همین دلیل، رولبرینگ های خود تنظیم عمدتاً در بارهای با شدت بالا استفاده می شوند.

اجزای بلبرینگ های خود تنظیم شونده
به طور کلی خرید بلبرینگ های خودتنظیمی مستلزم آن است که افراد قبل از خرید از قطعات و اجزای اصلی این تجهیزات مطلع باشند. از مهمترین قطعات بلبرینگ های خود تنظیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گلوله

ساچمه ها از مهم ترین قسمت های بلبرینگ های خود تنظیم هستند. این قسمت از یاتاقان ها وظیفه تحمل نیروی وارده از محور را بر عهده دارد و امکان چرخش آن را فراهم می کند.

لبه داخلی و لبه بیرونی

حلقه داخلی بلبرینگ خود تنظیم می تواند خود را با ناهماهنگی در سیستم وفق دهد. این قسمت از بلبرینگ خود تنظیم کاملاً به شفت متصل شده و همزمان با شفت شروع به چرخش می کند. در این بین حلقه بیرونی یاتاقان را به بدنه گیربکس متصل می کند و شفت را نگه می دارد.

تاقچه

یکی از مهم ترین قسمت های خرید بلبرینگ های خود تنظیم، قفسه ها هستند. این قسمت از بلبرینگ ها وظیفه جلوگیری از تماس توپ ها با یکدیگر و افزایش طول عمر آنها را بر عهده دارد.

راهنمای خرید بلبرینگ های خود تنظیم شونده

راهنمای خرید بلبرینگ های خود تنظیم شونده

به طور کلی عوامل متعددی در خرید بلبرینگ های خودتنظیمی نقش دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مواد مورد استفاده در بلبرینگ

از جمله عوامل موثر در کیفیت بلبرینگ های خود تنظیم می توان به متریال ساخت اشاره کرد. به طور کلی یاتاقان ها بسته به نوع کاربرد، نیروی اعمالی و دمای کار از مواد مختلفی مانند فولاد و سرامیک تولید می شوند.

برند سازنده

به طور کلی برند سازنده نقش بسزایی در کیفیت بلبرینگ دارد. هر چه برند سازنده بلبرینگ خودتنظیمی معتبرتر باشد، محصول مورد نظر از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار خواهد بود.

نیروی اعمال شده به بلبرینگ

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید قبل از خرید یک بلبرینگ خود تنظیم شونده در نظر گرفته شود نیرویی است که به یاتاقان خود تنظیم شونده وارد می شود. عمدتاً این نیرو با اندازه و عمر بلبرینگ ارتباط مستقیم دارد. به طور کلی طول عمر یاتاقان ها بر اساس نیروی اعمالی و سرعت چرخش تعیین می شود.