ویژگی های بلبرینگ کف گرد SKF و روش های نگهداری

بلبرینگ کف گرد SKF یکی از پرمصرف ترین بلبرینگ ها در صنعت می باشد و با توجه به کیفیت و کارایی آن، تقاضا برای این محصول هر روز در حال افزایش است. از سال 1907، SKF به دانش فنی و نیروهای متخصص خود برای تولید انواع بلبرینگ ها متکی بوده است. بلبرینگ های تولید شده توسط این برند معروف به دلیل کیفیت بالا، طول عمر خوب و کارایی زیاد طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. اما بلبرینگ های تولید شده توسط برند SKF چه ویژگی هایی دارند؟ هنگام نگهداری از بلبرینگ های ته گرد SKF چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ بلبرینگ های تولید شده توسط برند SKF چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی های بلبرینگ SKF

افزایش کارایی تجهیزات صنعتی

لانگ لاوی

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

زمان خرابی دستگاه را کاهش می دهد

طراحی عالی

کاهش انرژی مصرفی دستگاه

انواع رولبرینگ کروی SKF

به طور کلی، یک سوراخ دایره ای تخت می تواند بار محوری را تحمل کند و بار شعاعی را تحمل نمی کند. این بلبرینگ ها به طور کلی با توجه به طراحی به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

بارگیری ته گرد تک ردیف

به طور کلی، یاتاقان های تک ردیفی از ردیف های شیار و گوی تشکیل شده اند. این نوع بلبرینگ معمولاً برای حمل بارهای یک طرفه استفاده می شود.

انبار ته گرد دو ردیفه

بلبرینگ های دو ردیفه عمدتاً از یاتاقان های توخالی و دو ردیفه تشکیل شده اند. این نوع بلبرینگ های تولید شده توسط برند SKF عمدتا برای انتقال بار از دو جهت استفاده می شود.

نحوه روغن کاری و نگهداری بلبرینگ های غلتکی SKF

به طور کلی روغن کاری بلبرینگ یکی از مهمترین اقداماتی است که صنعتگران برای افزایش عمر تجهیزات خود انجام می دهند. به طور کلی، روانکاری بلبرینگ به طور قابل توجهی سایش و اصطکاک خشک بین توپ ها و رینگ های داخلی و خارجی را کاهش می دهد. روغن و گریس به خصوص در بلبرینگ ها به جای اصطکاک خشک باعث اصطکاک بیشتر بین ساچمه ها می شود. به طور کلی روغن کاری و نگهداری این بلبرینگ باید به طور منظم و منظم انجام شود. این از آسیب دیدن تجهیزات و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند.

به طور کلی، روان کننده های مورد استفاده در یاتاقان ها دارای پارامترهای خاصی هستند و عمدتاً بر اساس تعداد چرخش یاتاقان ها و دمای عملکرد آنها تعیین می شوند. در درجه اول، با افزایش دمای محیط، ویسکوزیته روان کننده ها کاهش می یابد و سطح تماس توپ ها و رینگ های داخلی و خارجی افزایش می یابد. در نتیجه عمر رولبرینگ های کروی SKF به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین قبل از انتخاب روغن باید به دمای محیط و دمای کار بلبرینگ توجه کرد.