قبل از خرید بلبرینگ کروی بزرگ چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

ته گرد بزرگ به دلیل ظرفیت و اندازه آن عمدتا در ابزارهای چرخشی بزرگ استفاده می شود. این دسته از تجهیزات مکانیکی به گونه ای طراحی شده اند که با حفظ محور مورد نظر قابلیت چرخش داشته باشند. به طور کلی طراحی خاص این شفت ها باعث شده تا این دستگاه بتواند بار محوری بسیار زیادی را تحمل کند. به طور کلی ته گرد به گونه ای طراحی شده است که می تواند بارهای بسیار بالایی را تحمل کند و به عنوان تکیه گاه برای محورهای بزرگ با سرعت چرخش بسیار بالا عمل کند. اما این دستگاه ها از چه اجزایی تشکیل شده اند؟ قبل از خرید روکش ته گرد بزرگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قسمت های مختلف یک بلبرینگ ته گرد بزرگ

پوست پایین به طور کلی پوست پایین از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رینگ داخلی
  • رینگ خارجی
  • قفسه
  • ساچمه فولادی

رینگ داخلی به شفت مورد نظر متصل می شود. قفسه به کار رفته در این نوع از بلبرینگ ها سبب می شود تا از تماس ساچمه ها با یکدیگر و در نتیجه کاهش طول عمر آن ها جلوگیری شود. رینگ خارجی نیز وظیفه دارد بلبرینگ را ثابت نگه دارد تا به این واسطه امکان چرخش شفت و رینگ داخلی فراهم شود.

راهنمای خرید بهترین کف گرد بزرگ

به طور کلی قبل از خرید بلبرینگ ته گرد باید به چند نکته از جمله موارد زیر توجه کرد:

مقدار بار وارده

به طور کلی هر یاتاقان تولیدی ابعاد و شکل های متفاوتی دارد و به همین دلیل تحمل هر یک از آن ها برای میزان بار وارد شده متفاوت است.

سرعت دوران

سرعت چرخش عامل مهم دیگری است که قبل از خرید بلبرینگ باید در نظر گرفت. به طور کلی سرعت چرخش و میزان بار دو رکن اصلی انتخاب بلبرینگ هستند.

میزان گرد و غبار موجود در محیط

اغلب گرد و غبار محیطی باعث فرسایش جدی خطوط می شود، بنابراین در چنین مواردی از پوشش های محافظ استفاده می شود. این محافظ ها از ورود گرد و غبار به داخل کابل ها جلوگیری می کنند.

دمای محیط

یکی دیگر از عوامل مهمی که در هنگام خرید رولبرینگ های بزرگ باید در نظر گرفت دمای پایین محیط است. به عنوان یک قاعده، در دماهای بالا، روان کننده ها در یاتاقان ها ویسکوزیته خود را از دست می دهند و مایع می شوند. این تغییر وضعیت اصطکاک بین لبه های داخلی و خارجی توپ ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و در نتیجه عمر مفید آنها را کاهش می دهد. به همین دلیل توصیه می شود روان کننده یاتاقان ها را با توجه به دمای محیط انتخاب کنید.