ویژگی ها و ویژگی های خود بلبرینگ چیست؟
بلبرینگ خود تنظیم یا خود تنظیم یکی از تجهیزات پرکاربرد در گیربکس ها و صنایع مختلف است که قابلیت ها و ویژگی های مختلفی دارد. به طور کلی در تصاویری که نیروهای خمشی بسیار بالایی در شفت مورد نظر وجود دارد و یا فاصله دو یاتاقان در گیربکس زیاد است شفت مورد نظر خم شده و تغییر آن تغییر می کند. عمر یک یاتاقان معمولی با این خمش به طور قابل توجهی کاهش می یابد زیرا مقدار نیروی وارد شده به بلبرینگ به طور یکسان به همه توپ ها اعمال می شود، برخی از توپ ها با شدت بیشتری اعمال می شوند. تبدیل شد. و تعادل موجود بین شفت های مختلف از بین خواهد رفت.

خود یاتاقان این قابلیت را دارد که با تغییر زاویه شفت تغییر کند. به این ترتیب نیروی وارد شده به بلبرینگ در هر شرایطی به طور مساوی بین ساچمه های مختلف وارد می شود. به همین دلیل در گیربکس هایی که به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می گیرند، از یاتاقان های آن تنظیم می شود. اما انواع بلبرینگ چیست؟

 

انواع خود اندازه گیری بلبرینگ
به طور کلی این نوع بلبرینگ ها با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارند به انواعی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلبرینگ های ساده
به طور کلی این نوع بلبرینگ های موجود در بازار کاربرد عمومی دارد و در اکثر گیربکس ها کاربرد دارد.

بلبرینگ با دو کاسه نمدی در دو طرف
این نوع بلبرینگ ها در محیط های آلوده طراحی می شوند و می توان از گرد و غبار استفاده کرد. به طور کلی این تجهیزات دارای سپرهای محافظ در دو طرف هستند. به این ترتیب امکان ورود گرد و غبار به بلبرینگ وجود ندارد.

 

با حلقه داخلی پهن
لبه داخلی این نوع بلبرینگ نسبت به سایر بلبرینگ ها پهن تر است. این یاتاقان است که می تواند بر یاتاقان های بوش تأثیر بگذارد، در کاربردهای خاص و گیربکس های خاص استفاده شود.

اجزای یاتاقان های خود تراز

 

خرید بلبرینگ های خود تراز به طور کلی این دسته از تجهیزات صنعتی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لبه داخلی
رینگ خارجی
دو ردیف گلوله
تاقچه
به طور کلی، حلقه داخلی یاتاقان به شفت متصل است و تراز آن را بر اساس آن تغییر می دهد. شیار خمیده در گوشه های داخلی و خارجی بلبرینگ باعث می شود که گوی های این یاتاقان با وضعیت شفت و حلقه تنظیم شوند. شرایط را در داخل تغییر دهید. رینگ خارجی نیز وظیفه اتصال مجموعه بلبرینگ به بدنه گیربکس را بر عهده دارد. قفسه های موجود در بلبرینگ ها وظیفه دارند از تماس توپ ها با یکدیگر جلوگیری کنند تا طول عمر آنها افزایش یابد.